۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۹۹۳۳۰
آیت الله موحدی کرمانی:

مشکلات اقتصادی کشور نتیجه ناکارآمدی برخی مسؤولان است | آمریکا غول کاغذی است

مشکلات اقتصادی کشور نتیجه ناکارآمدی برخی مسؤولان است | آمریکا غول کاغذی است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هجمه های مختلف تأثیری بر حضور ایران در سوریه ندارد، گفت: سفر بشار اسد به ایران حاوی پیام ثبات امنیت در سوریه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با بیان اینکه بهترین زاد و توشه در دنیا و آخرت تقوا است، گفت: ما باید حریم خداوند را همواره حفظ کنیم و او را حاضر و ناظر زندگی خود بدانیم.

وی با اشاره به انقلاب در بصیرت و آگاهی و انقلاب در قلوب و دل ها اظهار داشت: به برکت انقلاب بصیرتی، نظام های طاغوتی و ظالمانه نابود می شوند، زیرا مردم هنگامی که بصیرت پیدا کنند دیگر زیر بار ظلم نخواهند رفت.

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: اسلاف ما می پنداشتند نمی توانند در برابر ظالمان قد علم کنند، برای همین با ذلت و خواری مواجه شدند، اما هنگامی که بصیرت میان مردم نهادینه شد و امام خمینی(ره) قیام کردند، مردم دانستند که شاه رفتنی بوده و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، از همین جهت به خیابان ها آمدند و شاه را فراری داده و آمریکا را زمین گیر کردند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اقتدار امروز کشور، خنثی شدن توطئه های دشمنان و دستاوردهای انقلاب حاصل انقلاب در بصیرت است.

وی انقلاب در قلوب و دل ها را حافظ انقلاب در بصیرت دانست و افزود: اگر در دل ها نیز انقلاب به وجود آید، انقلابی که در اثر بصیرت مردم ایجاد شده، پابرجا باقی می ماند؛ ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به وضوح مشاهده کردیم که دل های ملت ایران به ویژه جوانان منقلب شده و با روحیه های قوی، ایثارگر، مقاوم و ولایی در مقابل دشمن ایستادگی کرده اند.

آیت الله موحدی کرمانی عنوان کرد: در ابتدای انقلاب ایثار و فداکاری در جامعه موج می زد، اما با گذشت زمان، پست ها و مقام ها مطرح شد و دل های برخی افراد لرزید و به اشرافی گری و مادیات دل بستند؛ امروز ما باید با خون شهدا بازی نکرده و عزت آفرینی ها و ایثارگری های آن ها را پایمال نکنیم؛ بدانیم که در قیامت نخستین سؤالی که از ما پرسیده می شود درباره انقلاب خواهد بود، بنابراین مسؤولان و متولیان کشور باید نسبت به عدالت و بیت المال توجه ویژه داشته باشند؛ روز قیامت از مسؤولان پرسیده خواهد شد که آیا عدالت در بیت المال رعایت شد؟ یا عده ای خوردند و عده ای دیگر از گرسنگی مردند؟

مشکلات اقتصادی کشور نتیجه ناکارآمدی و سوء مدیریت برخی مسؤولان است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور نتیجه ناکارآمدی و سوء مدیریت برخی مسؤولان است، تأکید کرد: برخی مردم انقلاب را مقصر گرانی گوشت می دانند، در حالی که انقلاب اسلامی عامل اقتدار و عزت کشور است و این مسؤولان هستند که با اقدامات نادرست خود انقلاب را در معرض تهمت قرار می دهند؛ دشمنان بدانند انقلاب ما قدرتمند است و اگر کسی به آن ضربه ای وارد کند خودش نابود خواهد شد.

به گزارش رسا، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: صدور این بیانیه با توجه به شرایط کنونی از اهمیت بسیاری در ادامه مسیر انقلاب برخوردار است و ما باید زمینه عملیاتی سازی و تحقق آن را فراهم کنیم؛ صدا و سیما باید با برگزاری نشست های تخصصی ابعاد آن را  تبیین کند، نهادهای فرهنگی، تحقیقاتی و پژوهشی برای توفیق در گفتمان سازی آن اقدام کرده و نخبگان کشور زمینه های عینیت بخشی به آن را در بخش های مختلف جامعه فراهم آوردند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بودجه ریزی سالانه باید بر محور 7 توصیه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، یعنی علم و پژوهش، مهنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و موضوع سبک زندگی قرار گیرد.

وی با بیان این که یکی از موضوعات مهم گام دوم جامعه پردازی و زمینه سازی برای تحقق تمدن اسلامی است، اظهار کرد: شکل حقیقی این مهم، در زمان ظهور امام زمان(عج) محقق خواهد شد؛ انقلاب اسلامی با ترسیم محوری نقش مردم، گام اول را به خوبی برداشته و برای ساخت جامعه اسلامی و تمدن اسلامی باید با بازبینی نظامات موجود در بخش های مختلف کشور همانند نظام آموزشی، بودجه ریزی، اداری و اقتصادی، نظاماتی را متناسب با مکتب حیات بخش اسلام تنظیم کند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: دشمن سعی می کند با ارائه نسخه های غربی، مدل مدیریتی کشور را به سمت تحقق اهداف خود و تسلط بر کشور ببرد.

عزم جهادی مبارزه با گرانی لجام گسیخته یکی از ضروریات امروز است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضرورت اصلاح معیشت مردم تأکید کرد: امروز عزم جهادی مبارزه با گرانی لجام گسیخته یکی از ضروریات امروز ما است و باید هزینه های جاری کاهش یافته و به منظور تقویت بنیه اقتصاد کشور، املاک و اموال مازاد دولت و دستگاه های اجرایی به فروش برسد؛ برخی از واگذاری ها و خصوصی سازی ها مسأله دار و شائبه برانگیز است.

وی با انتقاد از وضعیت فضای مجازی کشور تصریح کرد: آگاهان دلسوز نگرانند که در فضای مجازی به اساس دین، اخلاق و انقلاب خدشه وارد می شود و همه امورات از قبیل بانک، صنعت و کشاورزی بر فضای مجازی متمرکز شده است؛ طبق سند چشم انداز و برنامه توسعه و نیز تأکید رهبری توسعه زیرساخت اینترنت از تکالیف وزارت ارتباطات است، بنابراین امروز ارتقای سطح دانش و بهره مندی صحیح از این فضا از ضروریات محسوب می شود.

اغراض و حواشی سیاسی نباید وارد اقدامات وزارت ارتباطات شود

آیت الله موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه اغراض و حواشی سیاسی نباید وارد مقوله اقدامات وزارت ارتباطات شود، گفت: برای حفظ ارزش ها و اصول اسلامی و ایرانی باید روی اینترنت بومی و ایرانی تمرکز کرد؛ 80 درصد اقتصاد تکنولوژی و اطلاعات کره زمین در فضای مجازی در اختیار دولت و شرکت های آمریکایی است و آیا آن مقدار که آمریکایی ها در این زمینه سرمایه گذاری می کنند، ما هم سرمایه گذاری کرده ایم؟

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دولت همانگونه که موظف است در همه زمینه ها توسعه تکنولوژی ایجاد کند، در پیام رسان ها نیز لازم است این کار را انجام دهد، بنابراین قانون برخورد استفاده کنندگان از فیلتر شکن تدوین، تصویب و اجرا شود؛ چقدر دیگر باید به ارزش ها، قرآن و ائمه معصومین(ع) و مسائل اخلاقی در فضای مجازی حمله شود تا ما در سیاست هایمان تجدید نظر کنیم؟ اگر بنیه فرهنگی کشور همانند بنیه دفاعی کشور تقویت نشود، دشمن با استفاده از ابزار فضای مجازی جوانان ما را منحرف می کند.

وی افزود: لازم است تلاش مضاعفی برای ایمن سازی شبکه اینترنت از حملات سایبری به ویژه در بخش های حساس مثل سیستم بانکی، نفتی و زیرساخت های مهم صورت گیرد؛ مدیریت و کنترل فضای مجازی از سوی نظام و فراهم سازی بهره مندی صحیح از آن در چارچوب نظام و انقلاب و تبدیل تهدید به فرصت در این فضا از ضروریات است.

فضای مجازی لجام گسیخته گسست نسلی را به دنبال دارد

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه فضای مجازی لجام گسیخته گسست نسلی را به دنبال دارد، تأکید کرد: لزوم بهره مندی مناسب از فضای مجازی و اینترنت جهت ترویج و تبیین گفتمان تشیع و انقلاب اسلامی حتمی است و باید مطابق سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات حرکت کنیم؛ چرا بومی سازی فضای مجازی اجرا نشده است؟ ادامه فعالیت پیام رسان تلگرام که موجب سلطه اجانب و تضعیف اعتقادات می شود طبق صریح قرآن کریم حرام آشکار است؛ چرا در فضای مجازی قهرمان سازی و قهرمان  پروری کاذب صورت می گیرد؟ تلگرام در ضعیت فعلی آسیب هایی همچون اخلال در وحدت ملی و ایجاد اختلاف ما بین اقشار جامعه، دسترسی بیگانگان به حریم خصوصی اشخاص، انتشار محتوای مستهجن، اهانت به مقدسات و ترویج فرقه های گمراه کننده و تشویش اذهان عمومی را به دنبال دارد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ما  با تکیه بر آرمان های امام راحل و عنایات خداوند شاه را فراری دادیم و بینی آمریکا را به خاک مالیدیم ، بنابراین نباید بگذاریم آسیبی به قدرتمان وارد شود.

آیت الله موحدی کرمانی به سفر بشار اسد به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب اشاره و تأکید کرد: رسانه های مختلف داخلی و خارجی از این اتفاق با عناوینی همچون «رویداد بی نظیر و تاریخی» و «همایش اقتدار ایران» یاد کرده اند؛ از 8 سال قبل این نخستین بار است که بشار اسد به کشوری جز سوریه سفر می کند و این سفر نیز در حالی انجام شد که مخالفان وی ادعا می کردند او در دمشق محصور شده است؛ می دانیم که آسمان سوریه هنوز جولانگاه جنگنده های آمریکایی است و این سفر به معنای ثبات و امنیت سوریه و روابط عمیق میان دو کشور است، به گونه ای که بشار هدف سفرش را تبریک حضوری 40 سالگی انقلاب به محضر رهبری دانسته است.

ایران همیشه در سوریه حضور دارد و هجمه های مختلف تأثیری بر این تصمیم نخواهد گذاشت

وی ادامه داد: سفر بشار اسد به ایران و دیدار صمیمانه اش با رهبر معظم انقلاب  پیام روشنی به رژیم غاصب صهیونیستی دارد که ایران همیشه در سوریه حضور دارد و هجمه های مختلف تأثیری بر این تصمیم نخواهد گذاشت؛ کشورهای عربی پیشنهادهای فریبنده ای همچون اعطای 200 میلیارد دلار و تضمین بقای حکومت بشار اسد و خاندان او را به وی داده بودند، اما بشار عزت و استقلال مردم خود و روابط با ایران را با پول معاوضه نکرد؛ رییس جمهور سوریه در دیدار با رهبری پیشنهاد روابط اقتصادی و فرهنگی و ارتباط علما و اندیشمندان با یکدیگر را مطرح کرد که این موضوع تحولی در انسجام و هماهنگی جبهه مقاومت محسوب می شود.

آیت الله موحدی کرمانی به نشست ورشو اشاره و عنوان کرد: اقدام اخیر آمریکا در ورشو برای ایجاد ائتلاف علیه جمهوری اسلامی به شکست مفتضحانه اش منتهی شد، زیرا برخی کشورهای بزرگ در آن شرکت نکرده و برخی اروپایی ها نیز تنها نماینده خود را به آن ارسال کردند؛ افزون بر این خودشان نیز اذعان داشتند که این نشست مضحک فاقد دستاورد بوده است.

وی ادامه داد: امروز آمریکا یک غول کاغذی است، زیرا در داخل با مشکلات عدیده روبه رو شده و حیثیت سیاسی آن در جهان روز به روز بیشتر خدشته دار می شود؛ یکی از اهداف نشست ورشو توسعه روابط رژیم صهیونیستی با دیگر کشورها بود که دیدیم به تشدید اختلافاتشان انجامید و نه تنها برایشان دستاوردی نداشت، بلکه موجب تنش بیشتر میان رژیم صهیونیستی و لهستان شد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تسلیت شهادت جمعی از پاسداران در حادثه تروریستی خاش ابراز کرد: خواست همه ما این است که با عوامل این جنایت برخورد شده و تقاص آن از عربستان و رژیم صهیونیستی گرفته شود؛ شواهد حاکی از ان است که این تروریست ها در خاک پاکستان از آزادی عمل زیادی برخوردارند و بدیهی است که ادامه این وضع به هیچ وجه قابل تحمل نیست و دولت پاکستان بداند اعمالش با حسن همجواری دو طرفه همخوانی ندارد، بنابراین نباید اجازه دهد دخالت های سعودی - اماراتی دوستی دو ملت ایران و پاکستان را خدشه دار کند؛ پاکستان باید مرزهای خود را به خوبی مدیریت کند و جلوی جریانات وابسته را بگیرد.

وی در پایان با اشاره به سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در شب عید نیازمندان جامعه منتظر کمک های ثروتمندان هستند، بنابراین کسانی که توانایی دارند باید به داد محرومان جامعه برسند./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات